Меню навігації
Календар новин
Популярні статті
Архів новин
Наше опитування
•  » » Бензин вийшов на рекорд. Ціни на нафтопродукти в України готові наздогнати європейські
 
14-03-2011, 00:37  Економіка

Бензин вийшов на рекорд. Ціни на нафтопродукти в України готові наздогнати європейські

 
Бензин вийшов на рекорд. Ціни на нафтопродукти в України готові наздогнати європейські

Бажаючим не переплачувати за пальне автомобілістам доводиться шукати найекономніші заправки
Минулого тижня вартість найбільш популярного в Україні бензину А-95 перевищила історичний максимум - 9 грн./л. Таким чином вітчизняні нафтовики відреагували на стрімке подорожчання нафти. Але навіть якщо в подальшому сировинні котирування підуть униз, зростання цін на пальне в нашій країні може продовжитися, максимально наблизившись до цін європейських сусідів. Перший привід для цього може з'явитися вже 15 березня, коли влада отримає право ввести мита на імпортні нафтопродукти.

Нинішній рівень цін на нафтопродукти в Україні можна вважати безпрецедентним хоча б тому, що, досягнувши рівня 9 грн. за літр А-95, нафтотрейдери не тільки побили історичний рекорд, а й фактично проігнорували рекомендації експертно-аналітичної групи з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів, очолюваної віце-прем'єром Андрієм Клюєвим. Адже, за розрахунками цієї групи, в першій декаді березня гранична вартість А-95 повинна становити 8,76 грн./л., тоді як насправді в багатьох регіонах країни ціна пального вже перевалила відмітку в 9 грн./л. Наприклад, у Волинській, Тернопільській та Миколаївській областях літр 95-го продається по 9,1 грн., А в Київській, Вінницькій та Донецькій - більше 9,2 грн.

Нафтові магнати пояснюють стрімке зростання роздрібних цін подорожчанням нафти. Тільки за останній місяць барель чорного золота у світі подорожчав на 25%, вперше з докризового серпня 2008 досягнувши відмітки в $ 115. У свою чергу грунтом для жвавого підвищення вартості сировини стала політична нестабільність у країнах Північної Африки і Близького Сходу, що займають лідируючі позиції на світовому ринку видобутку і поставок нафти. Так, наприклад, через територію Єгипту проходять два основних транзитних маршруту поставок саудівської і оманської нафти до країн Середземномор'я та Європи: Суецький канал і нафтопровід Sumed. А охоплена громадянською війною Лівія видобуває близько 1,5 млн барелів нафти на добу, що становить 10% від загального обсягу споживання чорного золота Європою.

Незважаючи на високий ризик подальшої активізації конфліктів в обох країнах, стрімке зростання цін на нафту в світі може легко змінитися падінням. Принаймні, в цьому зацікавлена ​​одна з найбільших економік світу - американська, чиє відновлення підриває подорожчання нафти. Саме тому минулого тижня Вашингтон пішов на безпрецедентні заходи: вперше за останні 10 місяців дозволив відновити бурові роботи в Мексиканській затоці, де влітку 2010 р. сталася екологічна катастрофа (в океан вилилося близько 5 млн барелів нафти з-за аварії на платформі компанії BP) . Під час цього американці вустами заступника голови міністерства енергетики США Деніела Поунмена звернулися до країн - виробників нафти із проханням збільшити видобуток для ослаблення цін. «Ми думаємо, що дієвою відповіддю на високі ціни стало би зростання видобутку і поставок нафти на ринки», - заявив пан Поунмен. Однією з перших на цей заклик відгукнулася Саудівська Аравія. На минулому тижні агентство Reuters повідомило, що протягом останніх двох тижнів ця країна наростила видобуток на 8,5% - до 9 млн барелів / добу. Якщо надалі така тенденція продовжиться, ОПЕК цілком може прийти до висновку, що азіатсько-африканські ризики були переоцінені, після чого спекулятивні котирування на чорне золото напевно підуть вниз.

Але навіть при такому розкладі нашим автомобілістам навряд чи варто розраховувати на припинення зростання вартості нафтопродуктів в країні. Черговий виток подорожчання пального в Україні може статися у разі введення загороджувальних імпортних мит, які, за розрахунками Міністерства енергетики та вугільної промисловості, повинні скласти 130 євро за тонну бензину і 80 євро за тонну дизпалива та скоротити поставки дизтоплива з-за кордону. Відомство Юрія Бойко лобіює встановлення цього бар'єру з метою захисту вітчизняних нафтопереробників від імпортерів, які займають близько 40% роздрібного ринку країни. Найбільшу вигоду від такого нововведення отримають дві бізнес-групи: російсько-британська ТНК-ВР Михайла Фрідмана і Віктора Вексельберга, що володіє в Україні Лисичанським НПЗ, а також «Приват» Ігоря Коломойського і Геннадія Боголюбова, який контролює Кременчуцький, Дрогобицький і Надвірнянський заводи. Зараз неможливо спрогнозувати, наскільки ці підприємства наростять обсяги переробки нафти в разі введення імпортних мит, зате можна передбачити, що це нововведення може бути ухвалене вже найближчим часом. 15 березня минає півторамісячний термін початку розслідування Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі щодо імпорту нафтопродуктів в Україні. Це означає, що в цей же день можуть бути введені попередні спеціальні заходи захисту вітчизняного виробника (в даному випадку - загороджувальні мита).

При такому розвитку подій вже до середини весни вартість А-95 у роздробі може впритул наблизитися до позначки в 10 грн./л. У такому разі Україна буде першою державою в світі, яке намагається продавати нафтопродукти, вироблені за стандартами Євро-3, за ціною, наближеною до Євро-5. Адже зараз літр куди більш якісного 95-го бензину в Польщі, Румунії, Естонії, Латвії та Литві реалізується по 1,2 євро (близько 13 грн.). Єдиним чинником, який хоч якось здатний приборкати цінову фантазію українських трейдерів, є низька платоспроможність наших громадян, які в якості відповідної реакції на черговий виток цін або скоротять обсяги споживання пального, або остаточно переорієнтуються на заправки Ігоря Коломойського. Як відомо, цей бізнесмен вже давно має доступ до дешевої нафти підконтрольної йому ж «Укрнафти», завдяки чому «Приват» реалізує А-95 на своїх заправках на 45-55 грн./л. дешевше інших учасників ринку

Джерело: uaenergy.com.ua

Информация
 
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Новини партнерів
Випадковий Анекдот
Відеоблок
•   2009-2014 © Zhitomir City News При копіюванні матеріалів нашого сайту 2012. гіперпосилання на Zhitomir City News. Обов'язкове!