Згідно з новим Податковим Кодексом, який вступив в силу з 1 квітня, прямий транспортний збір був скасований, і автоматично закладений у ціну горючих матеріалів. Отже, ті люди, які раніше були звільнені від сплати транспортного збору, тепер будуть змушені його платити, просто купуючи бензин або інше пальне.
За Законом Україна, транспортним збором не обкладаються наступні категорії населення: інваліди першої та другої групи, інваліди-учасники Великої вітчизняної війни та інваліди-афганці. У даний момент транспортний збір замінений додатковим акцизом на бензин, який складає близько 40 копійок на літр пального. При щоденному користуванні автомобілем (з розрахунку 7-10 л на 100 км), на місяць непрофесійному водієві знадобитися 70-150 л бензину. У такому випадку транспортний збір становитиме 32-60 грн на місяць. Враховуючи, що раніше цей збір становив 250-300 грн за два роки, нововведення невигідне і для звичайних водіїв, не те, що для пільговиків, які до цього не платили взагалі нічого.
В якості вирішення проблеми, деякі компанії, що займаються продажем нафти, пропонують встановити знижку на АЗС для пільгових категорій населення.
«Права людей, які раніше були звільнені від сплати транспортного збору, тепер не враховані, - вважає Антон Гродзіцький, директор компанії« Нефтек Оіл ». - Для цих категорій громадян на заправках повинна діяти соціальна програма, згідно якої вони будуть платити за літр пального на 20 копійок менше. У нашій мережі вона вже діє - всім охочим, що потрапляють в цю категорію, ми безкоштовно випишемо талони на знижку ».
Крім того, високі ціни на пально-мастильні матеріали не вигідні й самим автозаправкам - тільки за останні кілька місяців обсяг продажів на дніпропетровських АЗС впав у середньому на 30-40%. Так як роздрібна ціна на бензин складається, в основному, з вартості сировини, а також податків, акцизів і зборів, то самі заправні станції у зростанні цін не зацікавлені, і для них навпаки вигідна організація різних знижок.
«60% вартості пального - це сировина, 35% - податки, акцизи і збори, і лише 5% - маржа роздрібних мереж, - говорить Антон Гродзіцький. - Якщо ж ціни на пальне ростуть, автомобілісти виїжджають тільки в крайніх випадках. Просто так - на прогулянку або екскурсію - майже ніхто не їздить. Останнім часом через високі ціни на пальне обсяги продажів на наших заправних станціях компанії впали на 30-40%. Так що це неправда, що АЗС зацікавлені у зростанні цін на паливо ». Автор: Юлія Северьянова Джерело: finzah.com.ua
|