Меню навігації
Календар новин
Популярні статті
Архів новин
Наше опитування
•  » » До уваги підприємців Житомирщини - реєстрація торгових марок: запитання й відповіді.
 
11-02-2010, 20:52  Економіка

До уваги підприємців Житомирщини - реєстрація торгових марок: запитання й відповіді.

 
'До



Реєстрація торгових марок: запитання й відповіді

Реєстрація торгової марки - питання актуальне як для підприємців і малих підприємств, так і для великих компаній та концернів. Захист доброго імені - дуже важливе питання в діяльності будь-якого господарюючого суб'єкта. У цій статті будуть розглянуті питання, які найчастіше виникають у бажаючих зареєструвати свою торговельну марку.

Що таке торгова марка?

Торгова марка - це позначення, за яким товари і (або) послуги одних осіб відрізняються від товарів і (або) послуг інших осіб. Синонімами є такі визначення, як "товарний знак", "знак для товарів і послуг", "trade mark (ТМ)", "логотип", "емблема", "знак обслуговування", "торговельне найменування", "бренд", " слоган "," фірмовий знак "," відмітний знак "," марка виробника ".

Навіщо реєструвати торгову марку?

Реєстрація торгової марки необхідна для того, щоб отримати виключні права на торговельну марку для охорони прав на торговельну марку та захисту від недобросовісної конкуренції.

На сьогоднішній день основним елементом у просуванні своїх товарів і / або послуг є індивідуалізація, тобто надання товару та / або послузі характеристик, що відрізняють їх від аналогічних товарів і / або послуг, що просуваються конкурентами. Як правило, виходити на ринок варто під власним "ім'ям". Це ім'я дозволяє виділити себе серед конкурентів і забезпечити впізнаваність товару або послуги. Таким інструментом і виступає торгова марка.

Захист власної торгової марки стає дуже важливим кроком у процесі розвитку бізнесу. Чи знайдеться багато бажаючих заробити на чужому "добре ім'я", тут і стане в нагоді виключне право забороняти іншим особам використовувати зареєстровану торговельну марку. У випадку несанкціонованого її використання власник свідоцтва може отримати відшкодування за порушення своїх прав.

При відсутності свідоцтва на торговельну марку неможливо заборонити іншим особам використовувати торговельну марку.
До уваги підприємців Житомирщини - реєстрація торгових марок: запитання й відповіді.


Які права має власник свідоцтва України на знак для товарів і послуг?

Свідоцтво про реєстрацію дає право його власникові використовувати торговельну марку (наносити на товар, упаковку, вивіску, етикетку, нашивку, бирку; застосовувати під час пропонування та надання послуги; застосовувати в діловій документації, у рекламі, в мережі Інтернет, в доменні імена), дає виключне право дозволяти її використовувати або забороняти іншим особам використовувати її без його згоди.

Хто може подати заявку на реєстрацію торгової марки?

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" заявка на реєстрацію торгової марки може бути подана в Патентне Відомство України (Укрпатент) самим заявником, його довіреною особою або представником у справах інтелектуальної власності (патентним повіреним).

Заявка на реєстрацію торгової марки повинна відповідати певним вимогам, затвердженим Укрпатентом у "Правилах складання і подання заявки на видачу свідоцтва України на знак для товарів і послуг", також існують певні терміни для оплати різних державних зборів. У разі невідповідності заявки встановленим вимогам вона не приймається до розгляду. Якщо у експертів в процесі проведення експертизи виникають додаткові запитання, це збільшує терміни реєстрації торговельної марки, а у разі пропуску термінів оплати державних зборів, заявка взагалі може бути відкликана.

Таким чином, самому заявнику вирішувати - особисто подавати заявку на реєстрацію торгової марки, вивчивши при цьому томи законів, або зробити це через довірену особу або патентного повіреного.

Звичайно, у разі подачі заявки самим заявником він не несе додаткових грошових витрат на оплату гонорарів довірених осіб або патентних повірених, однак він може понести набагато більші витрати через незнання будь-яких нюансів.

Що таке класи МКТП?

Всього існує 45 класів МКТП (Міжнародна Класифікація Товарів і Послуг). З 1-го по 34-й клас - це класи товарів. Так, наприклад, до 25-го класу відносяться одяг, взуття і головні убори, на 28-у - ігри та іграшки. З 35-го по 45-й клас - це класи послуг, наприклад, 39-й включає транспортні послуги, 40-й - послуги з обробки матеріалів.

Як правильно вибрати клас МКТП?

При виборі класів МКТП заявнику необхідно визначити коло товарів і / або послуг, для яких передбачається зареєструвати торгову марку. Необов'язково обмежувати його тільки тими товарами та / або послугами, які виробляються або виявляються заявником на момент оформлення заявки. Доцільно включати до переліку товари та послуги, які передбачається виробляти і надавати в майбутньому.

На сайті Укрпатенту можна знайти список класів МКТП, відповідно до якого можна класифікувати необхідні товари або послуги (http://base.ukrpatent.org/mktp9-2/viewclasses.php?vid=6).

Також одним з важливих аспектів при класифікації товарів і послуг є перевірка їх приналежності до класу МКТП за допомогою алфавітного переліку товарів і послуг МКТП. (http://base.ukrpatent.org/mktp9-2/viewclasses.php?vid=0).

Дуже часто у заявників і власників торгових марок виникає питання: чи потрібно просити охорону торгової марки для рекламних послуг, послуг з транспортування або зберігання, якщо вони є виробниками певного товару. Згідно з Законом послуги, спрямовані на задоволення потреб виробника (наприклад, упаковка власних товарів, їх зберігання, перевезення, реклама), не слід включати до переліку товарів і послуг. Тому у випадку, якщо підприємець є виробником товарів, достатньо буде тільки заявити клас, до якого належить вироблений товар. Однак, з огляду на практику і існування недобросовісної конкуренції, рекомендуємо в цьому випадку для більш повного захисту торгової марки реєструвати її також і для послуг, суміжних з товарами.

Які терміни реєстрації торгової марки?

Практика показує, що стандартна процедура реєстрації торговельної марки складає 1,5-2 роки. Тривалість процедури реєстрації залежить від оперативності оплати державних зборів, від кількості питань, що виникають у експерта в процесі експертизи торгової марки, а також від швидкості відповіді заявника (або його довіреної особи) на питання експертів.

Існує також можливість прискорення процесу реєстрації торговельної марки - при цьому терміни реєстрації скорочуються до 9-10 місяців або навіть до 3-4 місяців.

Для прискорення процесу реєстрації торговельної марки в Укрпатент має бути подано клопотання про прискорення й оплачений офіційний збір за прискорення. При прискоренні термінів до 3-4 міс. - клопотання подається відразу ж після подачі заявки в Укрпатент. При прискоренні термінів до 9-10 міс. - клопотання про прискорення може бути подано після закінчення 6 місяців з дати подачі заявки в Укрпатент.

Чи можлива відмова в реєстрації торговельної марки?

Відмова можлива у разі невідповідності заявленої торговельної марки умовам охороноздатності (ст. 5 і 6 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг").

Охороноздатність - це можливість реєстрації позначення як торговельної марки. Вибираючи позначення для реєстрації, необхідно врахувати, що не всі назви і зображення можуть бути зареєстровані в якості торгової марки. Тому, перш ніж приступити до перевірки і реєстрації обраного позначення як торговельної марки (товарного знаку), слід оцінити його на відповідність критеріям охороноздатності, що висуваються, зокрема, ст. 5 і 6 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг", згідно з якими не реєструються як торгові марки позначення:

- такі, що суперечать суспільним інтересам, принципам гуманності і моралі;

- імітують або зображують державні герби, прапори та інші державні символи, офіційні назви держав, емблеми, скорочені або повні назви міждержавних організацій, офіційні клейма, печатки, нагороди;

- не мають розрізняльної здатності;

- увійшли в загальне вживання для позначення товарів і послуг певного виду;

- які є загальноприйнятими символами і термінами;

- що складаються лише з позначень, що є описовими щодо певних товарів і послуг;

- що представляють собою форму товарів, яка визначається виключно або головним чином властивістю або призначенням товарів;

- що вводять в оману щодо товару, послуги або виробника.

Також не реєструються в якості торговельних марок позначення, тотожні або cхожі до ступеня змішування з:

- торговими марками інших осіб, заявленими на реєстрацію або зареєстрованими в Україні;

- промисловими зразками, права на які належать в Україні іншим особам;

- назвами відомих в Україні творів науки, літератури і мистецтва або цитати і персонажі з них, твори мистецтва та їх фрагменти. Такі торговельні марки можуть бути зареєстровані тільки за згодою власників авторського права або їх спадкоємців;

- прізвищами, іменами, псевдонімами і похідними від них, портретами відомих в Україні людей без їхньої згоди;

- фірмовими найменуваннями, що відомі в Україні;

- найменуваннями місць походження товарів;

- загальновідомими торговими марками в Україні;

- сертифікаційними знаками.

Наведемо кілька прикладів винесення попередніх відмов:

- відмова в реєстрації торгової марки "PARFUMS" для послуг 35-го класу на підставі його схожості до ступеня змішування з торговою маркою "parfum", раніше зареєстрованої в Україні на ім'я іншого власника;

- відмова в реєстрації торгової марки "PARIS - GENEVE" для товарів 03-го класу, у зв'язку з тим, що знак є що вводить в оману щодо місця виготовлення товарів, тому що "PARIS" - це Париж (столиця Франції), "GENEVE" - це Женева, Швейцарія, у той час як заявником є громадянин України.

Перед винесенням остаточного відмови Заклад експертизи надсилає обґрунтований попередній висновок, на який можливо надати мотивовану відповідь на користь реєстрації торговельної марки.

Як вірогідність відмови в реєстрації торгової марки звести до мінімуму?

Для того щоб звести до мінімуму вірогідність відмови в реєстрації торгової марки необхідно перевірити:

- охороноздатність торгової марки (відповідно до Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг");

- не зареєстровані і не подані на реєстрацію тотожні або схожі торгові марки.

Розташування ® і ™: яка між ними різниця?

Відповідно до Міжнародної Паризької конвенції з питань охорони промислової власності власник прав на знак для товарів і послуг має право проставляти поруч зі знаком попереджувальне маркування у вигляді позначення ™ - "trade mark" (англ. "торгова марка") - використовується після подання заявки на реєстрацію і до отримання свідоцтва. Цей символ попереджає про те, що знак проходить процедуру реєстрації. ® - "registered" (англ. "зареєстрований") - ставиться після отримання свідоцтва на знак та підтверджує, що його власникові належать всі виключні права.

Чи можна законно використовувати торговельну марку, зареєстровану на іншу особу?

Відповідно до ст. 16 Закону України "Про охорону прав на знаки для товарів і послуг" передбачено, що "власник свідоцтва має право дати будь-якій особі дозвіл (видати ліцензію) на використання знака на підставі ліцензійного договору". У відповідності з ліцензійним договором одна сторона (ліцензіар) надає іншій стороні (ліцензіату) дозвіл на використання торговельної марки (ліцензію) на умовах, визначених за взаємною згодою сторін (у тому числі у разі їх домовленості на безоплатній основі).

Обов'язковою умовою ліцензійного договору є застереження про те, що якість товарів і послуг, виготовлених чи наданих за ліцензійним договором, не буде нижчою від якості товарів і послуг власника свідоцтва і що останній здійснюватиме контроль за цим. Ліцензійний договір вважається дійсним, якщо він укладений у письмовій формі і підписаний. Передбачається, що ліцензія на використання торгової марки не підлягає обов'язковій державній реєстрації. Разом з тим відомості про видачу ліцензії на використання торговельної марки рекомендується реєструвати в реєстрі Укрпатенту.

Валерія Соколова, фахівець з реєстрації об'єктів інтелектуальної власності, компанія stepTM.


Добрий день.Мене цікавить де можна знайти тотожність і схожість з раньше поданими заявками на регістрацію торгової марки?
Дякую.

Информация
 
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Новини партнерів
Випадковий Анекдот
Відеоблок
•   2009-2014 © Zhitomir City News При копіюванні матеріалів нашого сайту 2012. гіперпосилання на Zhitomir City News. Обов'язкове!