Кримські податківці виявили в селищі Малоріченське (неподалік від Судака) підпільний цех з виробництва фальсифікованих вин. Вилучено близько двох тисяч літрів самопального вина, розлитого у пластикові пляшки. Вартість вилученого сурогату оцінили в 75 тисяч гривень. Пійло збували в місцях скупчення відпочиваючих під відомими марками «Мускат», «Чорний полковник» і «Чорний доктор».
Як повідомляє кримське агентство журналістських розслідувань «Центр», проти зловмисників порушено кримінальну справу за ч.3 ст.204 КК України за фактом незаконного виготовлення, зберігання та реалізації алкогольної продукції з недоброякісної сировини, що представляє загрозу для життя і здоров'я, пише «Багнет».
Як розповів житель курортного Гурзуфа, випадки отруєнь сурогатними винами не так вже й рідкісні. Йому особисто довелося викликати швидку допомогу молодій парі з Росії: чоловік і жінка не могли прийти до тями після дегустації «вишуканих» вин. За словами кримчанина, доморощені винороби, які часто видають свої напої за фабричний продукт, додають в пійло різні інгредієнти, дуже далекі від традиційної рецептури вин. Найбезпечніший з них - рожеве масло. Ну а щоб «вставляло», фальсифікатори «присмачують» рідину медичними препаратами на зразок димедролу. Зрозуміло, що вживання таких сумішей може бути небезпечно для здоров'я.
Щоб уберегтися від купівлі фальсифікату, замаскованого під відомі винні марки, експерти рекомендують звертати пильну увагу на етикетку і акцизну марку.
Українські марки акцизного податку оснащені голографічним захисним елементом - ГЗЕ, який неможливо підробити або достовірно зімітувати. Спроби фальсифікації марки легко помітити неозброєним поглядом. У разі, якщо виникли підозри щодо оригінальності марки, або ж вона відсутня взагалі - напій краще не купувати.
Технологія захисту акцизних марок оптичними елементами була розроблена фахівцями СП «Голографія» (підприємство є учасником консорціуму «ЄДАПС»). Ефективність такого захисту доводять рекордні суми акцизних зборів, які надходять у скарбницю в останні кілька років. Без перебільшення можна сказати, що акцизні збори на алкоголь і тютюн є для української скарбниці бюджетоутворюючими.
Тим не менш, захист акцизних марок необхідно удосконалювати раз на кілька років. Головний принцип модернізації - використання матеріалів і технологій, недоступних на комерційному ринку. Акцизна марка нового покоління уже розроблена і може бути впроваджена в обіг найближчим часом. Голографічний захист, як і для нинішньої акцизної марки, створили фахівці СП «Голографія».