Україна втратила одну позицію і стала лише 15-ю за обсягами автомобільного ринку в Європі. Як повідомляє AUTO-Consulting, навіть не дивлячись на позитивний показник (+0,16%), ринок нових авто в обсязі 162595 одиниць не дозволив Україні зайняти 14-у позицію, де розмістилася Чехія з результатом у 169 236 штук.
Ще сумніше виглядає порівняння з 2008 роком, коли український авторинок займав 7-у позицію в Європі.
Наш авторинок сильно відстав і від Португалії, де продали 223491 автомобіль, хоча ще рік тому вона поступалася України. Сумно виглядає порівняння і з іншими ринками, які обганяла України. Загальний обсяг продажів автомобілів у Європі в 2010 році скоротився на 1,6%, хоча статистика по Західній Європі більш драматична - 5%. Пануючою в Європі стала Росія, де було зафіксовано зростання більше 30%, а також позитивна динаміка в Бельгії, Нідерландах, Польщі, Швейцарії, Швеції.
Складна ситуація на ринках Німеччини, де спад за підсумками року склав більше 25%. Французький ринок втратив 2%, італійський - 9,2%, що експерти пояснюють завершенням програм зі стимулювання заміни старих автомобілів на нові, які витягували продажу в 2009 році. Аналогічна програма закінчена і у Великобританії, але ринок втримався і навіть продемонстрував невелике зростання (+1,8%). Рекордсменом за величиною спаду в 2010 році стала Греція, де продали всього 141499 автомобілі, що менше на 35,8%. А найкращу динаміку зафіксували в Ірландії (+54,5%). Показово, що і в Ісландії, де в 2008-2009 році автомобільний ринок майже зупинився після дефолту, також зафіксовано зростання +53,8%. Активізувалися продажі автомобілів і у всіх трьох країнах Прибалтики.
У 2011 році очікується поліпшення ситуації на ключових ринках. Так, у Німеччина період спаду вже пройшов. У Росії очікують зростання на 18% до 2,24 млн. штук, оптимістичнішими стали і дилери Італії та Франції. В Україні також очікується зростання авторинку в 2011 році, але щоб повернути собі хоча б 13-е місце потрібно продати 223 тис. автомобілів. А ось Росії пророкують 1-е місце в Європі вже в осяжній перспективі.
За матеріалами ACEA і AUTO-Consulting
|