ЗАКОН ПІТЕРА
Що він говорить: У службовій ієрархії кожен співробітник має тенденцію підніматися до рівня, на якому він виявиться абсолютно некомпетентним – соціально, фізично, розумово або емоційно.
Як його подолати: • Пам'ятайте: є певна межа, вище якої завантажувати співробітника вже не має сенсу – він фізично не потягне три проекти одночасно. • Якщо перспективний співробітник раптом «не тягне», перше бажання керівництва – найняти бідоласі помічника. Правда, є ризик, що перший зітхне з полегшенням, розслабиться і ... незабаром доведеться наймати ще одного «допомагайку». Оптимальний варіант – звузити коло обов'язків «захеканого» працівника. • Враховуйте важливе слідство із закону Пітера: всю корисну роботу роблять ті, хто ще не досяг рівня своєї некомпетентності. • Бачите, що співробітник уже досяг? Повертайте його на ту посаду (до тих обсягів і видів робіт), на яких він був максимально компетентний.
ЗАКОН ЧІЗХОЛМА
Що він говорить: Навіть якщо ваші вказівки настільки ясні, що виключають будь-яке неправдиве тлумачення, все одно знайдеться людина, яка зрозуміє вас неправильно.
Як його подолати: • Говоріть зрозумілою співрозмовнику мовою. Наприклад, сантехнік навряд чи правильно вас зрозуміє, якщо ви сформулюєте завдання так: «Шановний, не могли б ви встановити унітаз згідно із законами фен-шуй? Або хоча б суворо орієнтуючись по силових лініях земного магнітного поля...» • Вчіться формулювати завдання настільки просто, чітко і зрозуміло, наскільки це можливо. • Навіть якщо здається, що вас зрозуміє і дитина, попросіть, щоб співрозмовник чітко пояснив, як він вас зрозумів і що збирається робити. • Готуйтеся до того, що ваші слова все-таки витлумачать неправильно. А значить, закладіть час на виправлення помилок.
ЗАКОН ДЖЕЙКОБА
Що він говорить: Людині властиво помилятися. Але ще більш властиво звинувачувати в своїх помилках інших.
Як його подолати: • Відмовтеся від колективної форми відповідальності. У бізнесі «командний залік» неприйнятний. • Розбийте весь обсяг роботи на дільниці, відповідати за кожну з яких повинна одна людина. Запитуйте тільки з «відповідального», скільки б підлеглих не знаходилося під його керівництвом.
ЗАКОН МЕСКІМЕНА
Що він говорить: Ніколи не вистачає часу виконати роботу як слід. Але щоб її переробити, час завжди знаходиться.
Як його подолати: • Чітко встановлюйте для співробітників тимчасові рамки, відведені на ту чи іншу роботу. • Будьте готові до того, що робота, швидше за все, не буде завершена раніше встановленої вами «години X». Якщо вона завершена раніше, швидше за все, будуть потрібні серйозні переробки. • Крім «години X», про яку сповіщаються підлеглі, керівник повинен мати свою «година У». Різниця між У і X (про неї знає лише сам бос) відводиться на усунення недоробок.
ЗАКОН ХЕНДРІКСОНА
Що він говорить: Результативність кожного окремого наради обернено пропорційна витраченому часу та кількістю учасників.
Як його подолати: • Зрозумійте, що планерки і наради (особливо масові) – не кращий спосіб підстьобнути бойовий дух співробітників: велика частина з присутніх, скоріше за все, буде мовчати, а значить, нудьгувати і втомлюватися від неробства. • Якщо без нарад не обійтися, чітко формулюйте для кожної з планерок вузьку тему. Наприклад, тему «Що робити з постійними запізненнями деяких персон на роботу?» Краще переформулювати як «Співробітники А., Б. та В. регулярно запізнюються. Чим це викликано і що їм загрожує?» та проводити нараду не з усіма працівниками скопом, а виключно з А., Б. та В. • Якщо нарада – це спосіб систематизувати за часом робочий процес, скористайтеся ефективною альтернативою: зобов'яжемо співробітників складати власний графік робіт (наприклад, вранці на весь день) і неухильно його дотримуватися.
Бізнес-аналітики також радять врахувати у виробничій діяльності наступні «шкідливі» закони:
Закон Мейєра: ускладнювати просто, спрощувати – складно. Закон Белленса: Тривалість хвилини залежить від того, за який бік дверей туалету ви знаходитеся. Закон Вейлера: Робота здається простою тому, хто не буде робити її сам. Закон Річарда: Те, що довго лежить без діла, можна викинути. Як тільки ви це викинете, воно вам знадобиться. Закон Аліси Хеммонд: Час на вживання страви обернено пропорційно часу його приготування.
|