1. Кава з колагеном Такий оригінальний продукт запустила на ринки Сінгапуру одна з відомих міжнародних компаній. Колаген - це природний білок, що міститься в наших сполучних тканинах (суглобах і шкірі, наприклад) і забезпечує їх міцність, а по цьому, стверджують виробники вищезазначеного напою, їхній продукт допоможе виглядати молодше, позбутися зморшок і вберегтися від артритів.
Що ж, колаген дійсно робить нашу шкіру пружною, а суглоби міцними, саме тому його включають до складу багатьох косметичних засобів. Однак користь від його споживання всередину ніким не доведена. Якраз навпаки - незалежні експерти стверджують, що цей білок не може всмоктатися нашою травною системою, а отже пройде через неї без жодних наслідків.
2. Шампунь з вітамінами
Що правда, то правда - вітаміни необхідні нашому волоссю. При дефіциті таких вітамінів, як А, D, В12, В1 і РР, вам загрожують самі різні проблеми з шевелюрою від посічених кінчиків до облисіння. І багато виробників косметичних засобів не забули цим скористатися - скільки шампуней рясніє маркуванням «З вітамінами», «Збагачений поживними речовинами» і т.п. - Купуй не хочу.
Біда лише в тому, що ці самі необхідні нам вітаміни ... не всмоктуються через шкіру голови, а через волосся і поготів. Споживати їх треба у вигляді таблеток, харчових добавок або просто в природному стані - разом з їжею. Але ніяк не через шампунь.
3. Натуральна косметика
За цю горду назву виробник часом просить ціну в півтора-два рази вище середньої по ринку. А то як же: натуральні компоненти, сила природи і таке інше... Але що насправді криється під такою «натуральністю»? Якщо розібратися - нічого путнього зайвих грошей.
Так, до складу якого-небудь гелю для душу дійсно може входити екстракт алое, наприклад. Але подивіться на етикетку: у складі він буде вказаний на передостанніх-останніх місцях, а це означає, що його масова частка в пляшечці - мінімальна. А тепер подивіться, що стоїть на першій позиції: якщо мова йде про будь-гігієнічний засіб, то в 90% випадків це буде лаурилсульфат натрію (odium lauryl sulfate або SLS). Призначення цієї хімічної речовини - очищати, утворювати піну і створювати основний обсяг власне гелю, причому на шкіру сульфат має дратівливу та посушувальну дію. Як думаєте, що переможе – пом’якшуючий, але мізерний алое, або всемогутній SLS?
З іншого боку, вихідною сировиною для отримання будь-яких мильних основ є тваринні та рослинні жири - то є ті самі природні компоненти. Тут вже постає питання термінології: вважати таку косметику натуральною чи ні? Як би там не було, переплачувати за семантичні тонкощі не варто.
4. Масло без холестерину
Це трюк практично хрестоматійний, тому що вдаються до нього майже всі виробники рослинних олій. Користуючись мало не забобонним страхом населення перед загадковим холестерином, вони безсоромно розставляють попередження «Без холестерину!» На свої продукти - соняшникова, оливкова, лляна й інші популярні в народі олії. Фокус у тому, що холестерин за природою своєю міститься виключно в тваринних жирах. Так що, якщо ви не готуєте на свинячому салі, можете його не боятися.
5. Чудо-картки
Близько року тому в столичному метро з'явився новий вид проїзного - банківська і транспортна картка в одній. Тобто один і той же шматочок пластику ставав і кредиткою, і вхідним квитком у метрополітен. Сьогодні послуга, мабуть, вже не користується особливою популярністю, і тому банки, які її надають, шукають все більш витончені способи «пропхати» свій товар у маси.
Так, рекламний плакат однієї столичної кредитної організації з гордістю заявляє, що «чим більше ви їздите, тим нижче вартість поїздки». Виглядає заманливо, правда? Тільки ось принцип дії звичайного квартального проїзного на метро (без банківського доважку) - абсолютно такий же: ви платите фіксовану ціну за 3 місяці й катаєтесь, скільки вам треба. Відповідно, з’їздите за весь час 4 рази - ціна поїздки складе 65 гривень, накатали 500 разів - заплатите 52 копійки за кожен прохід.
До речі, ціна такого «абонемента» на метро при покупці спільної банківської карти від звичайної не відрізняється.
6. Низькокалорійний сир
З'явився продукт з такою назвою відносно недавно - раніше виробники просто писали на пачці відсоток жирності продукту, а тепер безсоромно користуються масової «дієтоманією» і пишуть «низькокалорійний».
Якщо ви «підсіли» на такі «дієтичне» ласощі, поспішаємо вас розчарувати. Напис «низькокалорійний» означає тільки те, що продукт менш калорійний, ніж інший з того ж товарного ряду, однак абсолютний (а не відносний) вміст калорій може виявитися не таким вже «низьким». До того ж масова частка жиру в такому сирі часом досягає 7-8%, що аж ніяк не є дієтичної нормою. Рахуйте самі: у 200-грамовій пачці такого сиру близько 15 грамів жиру, тоді як добова доза для людини вагою в 60 кг не повинна перевищувати 20-22 грамів.
7. Пляшки обробляємо паром
Надтехнологією з дезінфекції скляної тари хвалився один з виробників пива. Рекламний ролик компанії говорив, що перед розливом пива всі пляшки обробляються парою, завдяки чому жодна бактерія не має шансу на потрапляння в напій. Що ж, технологія дійсно надійна - ніхто не сперечається. Не дарма ж її використовують практично всі виробники подібної продукції і, більше того, кожна друга господиня, яка коли-небудь робила домашню консервацію.
8. Вбиває вірус грипу
Це, мабуть, один з останніх рекламних «перлів» на українському споживчому ринку. У розпал грипозного сезону багато виробників миючих засобів для посуду і навіть меблів забезпечили упаковки своєї продукції написом «Вбиває вірус грипу» (а подекуди - навіть «свинячого грипу»). І як завжди, обдурили, не збрехавши. Правда в тому, що миючі засоби дійсно видаляють віруси з різних поверхонь і це, безумовно, перешкоджає поширенню грипу та іншої зарази. Однак похвалитися цим може будь-яка пінка чи гель для вологого прибирання - головне, терти все ретельно, а після – добре вимити руки.
До речі, як кажуть лікарі, набагато більший ризик заразитися грипом виникає при контактах з носієм - розмові, дотику, навіть спільної поїздки в метро. А від цього будь-які миючі засоби вас не врятують.
|