ЕВАКУАТОРИ ТА ШТРАФМАЙДАНЧИКИ
Незважаючи на те, що роботу евакуаторів визнали навесні 2009-го незаконною, незабаром вони можуть повернутися на вулиці великих міст. За словами заступника столичного мера Ірени Кільчицької, Київська адміністрація спільно з ДАІ МВС планують внести зміни до законодавства і відновити платну евакуацію за паркування в неналежному місці.
А ось схема "узаконеного здирства" з використанням штрафмайданчиків вже працює. У грудні 2009-го в Києві співробітники ДАІ почали за незначні порушення (наприклад, за прострочену страховку ГО) масово відбирати у водіїв автомобілі та доставляти їх на дуже дорогі приватні штрафмайданчики, штучно утримуючи там автомобілі по кілька днів і вимагаючи за повернення по 780-1040 грн . (260 грн. за добу). І лише після галасу в ЗМІ ціну "послуги" паркінгу від ДАІ знизили до 100 грн. Але не виключено, що після виборів її знову піднімуть.
Є надія, що й евакуаторники, і співробітники ДАІ будуть дотримуватися чинної постанови Кабінету міністрів, згідно з яким автомобіль мають право забирати на штрафмайданчик лише в тому випадку, якщо він реально заважає дорожньому руху, і повернути його власнику не пізніше ніж через 3 дні після затримання. І відповідно до встановлених Кабміном розцінками - 18 грн. за 1-у добу і по 10 грн. за наступні.
ТРАНСПОРТНИЙ ЗБІР
Вже зараз зрозуміло, що навесні дорога буде нагадувати не асфальтове покриття, а місця бойових дій. Грошей же на ремонт у держави немає - скарбниця порожня. Є ймовірність, що для вирішення проблеми транспортний збір знову підвищать у кілька разів (у минулому році цю ідею вже намагалися провернути, але після акцій протесту підвищення скасували).
У 2009-му підвищення торкнулося лише автомобілі з об'ємом двигуна більше 2,2 літра - нардепи порахували, що на них їздять тільки забезпечені люди. Але постраждали також власники мікроавтобусів, УАЗ, "Волг", а також старих іномарок. Зрозуміло, що прив'язка до об'єму двигуна несправедлива за своєю суттю, але якщо підвищення збору дійсно вирішить проблему доріг, на цей крок потрібно піти.
Дорожній збір можуть включити у вартість палива, як це зроблено, наприклад, у США - існує і такий законопроект. Літр бензину тоді виросте в ціні на 10-15%, а й у шляховиків з'являться кошти на відновлення дорожнього покриття. Крім того, такий підхід є справедливим - чим більше людина їздить, тим більше він платить. Щоправда, багато експертів вважають, що проблема не тільки у відсутності фінансування, а й у тому, що кошти, які виділяє держава, йдуть не на ремонт доріг, а просто розкрадаються...
|