"Комсомолка" склала рейтинг найбільш невиправдано дорогих речей.
- Як може шматочок ганчірочки коштувати близько тисячі гривень! - Обурювався я під час шопінгу зі своєю дівчиною.
- Дорогий, це ж дизайнерська штучка, - як першокласнику, пояснила мені подруга. - Дешевше не знайдеш!
Тим не менш чимось особливим платтячко я, хоч убий, не помітив. І впевнений на 100%, що собівартість штучки набагато нижче тієї ціни, за якою вона продається. На допомогу таким же, як я, британський інтернет-портал TopTenz.net склав "гарячу десятку" найбільш необгрунтовано дорогих товарів. Ми наводимо п'ятірку найбільш актуальних з них. А заодно даємо поради, як можна заощадити при покупці цих товарів.
1. Попкорн в кінотеатрі
Дорога в будь-якій кінозал починається з попкорну. Багато запевняють, що без хрускоту кукурудзяних пластівців перегляд фільму стає менш цікавим. Але от проблема - це сумнівне задоволення практично подвоює вартість і без того не сильно дешевого квитка. Упаковку попкорну в кінотеатрах нам продають за ціною яка на 1000% більша чистого прибутку, яку отримують власники кінотеатрів.
- Цього достатньо, щоб змусити фанатів "Аватара" посиніти від злості, - говорить Річард Маккензі, професор економіки Каліфорнійського університету. - Але по-іншому ніяк. Власники кінотеатрів спеціально занижують вартість квитків, щоб привернути до себе більше глядачів. А ось продаж попкорна окупає їхні збитки з лишком.
Завжди знав, що охоронці на вході в кінотеатр не перевіряють мене на предмет можливих бомб, а шукають заховані в одязі і сумці продукти харчування, які можуть замінити мені попкорн.
Порада "КП": зазвичай охоронці не настільки уважні, щоб помітити добре заховані пляшку води або шоколадку, які не дзвенять у металодетектор. Тобто, якщо дивитися кіно без снеків ви не звикли, але хочете при цьому заощадити, не полінуйтеся купити їх у сусідньому магазині.
2. Одяг та взуття з модним лейблом
Щоб виглядати стильно в очах інших людей, з кожним роком потрібно витрачати все більше грошей. Молодь купує модний одяг та взуття, сподіваючись стати більш крутими в очах однолітків. Використовуючи просту психологію і маркетинг, власники бутиків впарюють нам свою продукцію за завищеними розцінками.
- Чому так важливо мати брендовий одяг у своєму гардеробі? - Переконує один з жіночих сайтів. - Бренд - це марка фірми, яка зарекомендувала себе в індустрії моди. Таким чином, брендовий одяг - це показник того, що ви стежите за модою і є дуже стильні.
Ні для кого не секрет, що майже весь одяг і взуття зараз виробляється в Південно-Східній Азії. Тому собівартість пари джинсів, кросівок або кофтинки рідко перевищує 50 - 70 гривень. Виробникам залишається лише приліпити модний бренд і продавати готовий товар з націнкою до 500 - 700%.
- Купуючи у нас одяг оптом, ціну рекомендується збільшувати на 200 - 400% для роздрібного продажу, - радить своїм клієнтам один з магазинів оптового продажу одягу.
Ось тільки чи готові ви переплачувати дикі гроші за ілюзію крутизни?!
Порада "КП": якщо все ж таки хочеться носити модні речі, а грошей в обріз, краще дочекатися розпродажів, які зазвичай проходять в один і той же час. Або вибирати одяг та взуття, оцінюючи їх за якістю, а не по бренду.
3. Вітальні листівки
Папір коштує копійки, а ось картонка з веселою картинкою і текстом стоїть вже декілька гривень. Націнка при продажу вітальної листівки в роздробі доходить до 200%. Це продукт мрії будь-якого роздрібного продавця, тому стенди з ними стоять в будь-якому книжковому магазині. Але через цю масовість радість від отримання листівки вже давно не така велика.
- Листівки давно втратили статус захованого послання або оригінального подарунка, - розповідає один із сайтів, присвячений хенд-мейд. - Тепер це лише витвір поліграфічного мистецтва, штамповані накладом у кілька тисяч примірників.
Порада "КП": щоб заощадити і зробити ваш подарунок індивідуальним і незабутнім, краще зробити листівку самій(навряд чи хлопці будуть цим займатися. - прим. ред.). Для цього знадобляться картон, пелюстки квітів, різнокольорові стрічки, намистинки і ін. Фантазуйте як хочете, хоч манну крупу використовуйте, аби вийшло оригінально.
4. Вода в пляшках
Не здивуюся, якщо скоро нас почнуть продавати чисте повітря в красивій упаковці. Принаймні пити воду з-під крана ми вже майже розучилися. Виробники бутильованої води переконали нас у тому, що так можна підчепити кишкову паличку та іншу заразу.
І хто додумався взяти один з найчисленніших ресурсів на Землі, покрити його пластмасою і продавати на кожному кроці?! У країнах Південно-Східної Азії одні з найбагатших людей - ті, хто займається виробництвом і продажем води. Але, погодьтеся, нерозумно, коли за звичайну воду ми платимо дорожче, ніж за бензин?!
Порада "КП": щоб не витрачати скажені гроші на воду, купіть додому фільтр і використовуйте одну пляшку багаторазово. Носіть її з собою на прогулянку, під час занять спортом або при тривалих поїздках. Це ще й вкрай екологічно - пластикові пляшки дуже довго розкладаються.
5. Напої в ресторанах і кафе
Алкоголь в ресторанах коштує запаморочливих грошей: 40 мл віскі обійдуться вам в 50-80 гривень. У ту ж ціну буде і кухоль пива. У результаті націнка становить 400 - 500%. Причому чим пафосніше ресторан, тим крутіше націнка за сервіс.
Ще крутіше націнка для коктейлів та інших напоїв, хоча вони частенько більш ніж наполовину заповнені льодом. Та й звичайний чай в ресторані буде коштувати мінімум 20-25 гривень, хоча собівартість заварених вам декількох грамів навряд чи перевищує 3 гривні.
- У середньому націнка на їжу складає 200 - 250%, а на напої - до 450 - 1000%, - діляться досвідом з новачками на спеціалізованому порталі посібників з відкриття бізнесу. - На інші продукти ціни зазвичай збільшують менше.
Порада "КП": звичайно, проносити з собою в кафе свій алкоголь ми радити не будемо. Якщо захочете попиячити у барі з друзями, то вас ніхто не зупинить. Просто знайте, у скільки дешевше вам може обійтися домашнє застілля.
Думка економіста
Ігор МИКОЛАЇВ, директор департаменту стратегічного аналізу компанії ФБК:
"Невиправдано дорогих товарів не буває" - Орієнтувати тільки на націнку товару неправильно. Майже кожен виробник і продавець платить за оренду приміщення, щомісячно виплачує зарплату своїм співробітникам, витрачається на отримання різних дозволів, інвестує в бізнес.
Приміром, обладнання з розливу тієї ж води коштує пристойних грошей, а ще треба платити за доставку пляшок по торговим точкам.
У ресторанах ми платимо не тільки за їжу та напої як такі, але і за обслуговування, а також атмосферу, яка створюється в подібних місцях. А по брендовому одягу все ще більш зрозуміло. Адже, щоб розкрутити той чи інший товарний знак, виробник повинен вкласти купу грошей на маркетинг. І якщо просування було вдалим, то можна підвищувати націнку на продукт. Адже коли торговельна марка стає брендом, то це є гарантією якості, за яку споживач готовий переплатити.
І, нарешті, невиправдано дорогих товарів не буває в принципі. Якщо їх купують за заявленою ціною, значить, вартість виправдана. Це природне бажання продавців - знайти таку ціну, при якій вони будуть отримувати максимальний прибуток. Ну не буду я як піонер продавати попкорн за 7 гривень, якщо у мене його охоче і за 50гривень купують! За матеріалами Комсомольська Правда
|