Їдемо ми якось на "Газелі", водій за кермом і я сиджу поряд. Раптом обганяє нас крута БМВ, бібікнула, щоб привернути увагу, і ... водій показав нам дулю, ще й покрутив нею у повітрі. "От виродок!" - встиг тільки подумати я, а водій вже звертав на узбіччя. Зупинилися, водій вискочив. Я теж слідом за ним.
"Так і є" - сказав водій, обмацуючи рукою заднє колесо, вірніше, простір між колесами. Поліз у кабіну, вийняв домкрат і монтировку. Підняв трохи, провернув подвійне колесо і виколупав монтировкою величезний камінь, що застряг в просторі між покришками. Можна тільки припускати, скільки біди міг зробити настільки важкий "камінчик", колиб він вилетів у невідповідний момент в лобове скло машини що йде позаду.
Але звідки водій знав, що показана дуля - не образа, а саме камінь, затиснутий між двома покришками. Питаю ... "Так це ж всі знають. От якщо б він просто пальцем вниз показав, це колесо пробито. А дуля, означає що камінь затиснуло. Долоньки склав-розклав - будка відкрилася. Я теж завжди це ... Фарами моргну, якщо даішники стоять, а якщо подякувати, аварійкою моргну. "
Ось вона, водійська солідарність. Вірніше сказати, тільки водійській братії зрозуміла мова. Та й то не всім. Говорити на простій людській мові автомобіль, звичайно, не вміє. Винятки з "матюкальниками" типу даішних та інших спецмашин в розрахунок не беремо.
Чим же ми можемо сказати щось іншим учасникам дорожнього руху? Вибір у нас небагатий. Яка б не була крута машина, сказати щось іншим людям, що сидять за кермом зустрічних і попутних авто, ми можемо лише тим, що видно і чутно на дорозі, причому і під час руху теж. Далеке і ближнє світло, аварійка, покажчики поворотів, стоп-сигнали, звуковий сигнал (клаксон), ну і руки. Можна використовувати і те, що є в багажнику, але про це пізніше.
Отже, поїхали.
1. Одне коротке мигання дальнім світлом. Сенс двоякий: або просять звернути увагу, чи дякують, типу "зрозумів, дякую". На майбутнє - спасибі дальнім світлом краще "не говорити". Аварія може статися. Краще аварійкою коротко мигнути.
2. Два короткі мигання дальнім світлом. Ну, хто ж цього не знає! Попереду небезпека, найчастіше даішна засідка. Ну, і взагалі-то це міжнародний знак "знижуй швидкість". Зрозумілий він, по-моєму, водіям усього світу.
Якщо з подвійним дальнім світлом зустрічна машина включає покажчик повороту, значить, саме з цього боку дороги міліцейська засідка або інша небезпека.
3. Короткий сигнал дальнім в спину. Просять пропустити. Якщо не поспішаєте, пропустіть, може, дійсно треба людині. Тільки врахуйте, часто користуються цим сигналом і любителі автопідстав: позаду хтось просить пропустити, далеким блимає, а праворуч дорога іномарка із заздалегідь розбитим склом або розколотим бампером. Якщо пропускати не хочете, швидко натисніть гальмо, щоб спрацювали стоп-сигнали, але не гальмуйте. Перевірено, ззаду відстануть. Ви ж гальмуєте, а кому хочеться в ваш зад в'їхати.
До речі, якщо вас обганяє фура, особливо в темний час доби, мигніть далеким, коли обгін завершений і вантажівці можна перебудовуватися в правий ряд. Водієві хури часто просто не видно, чи можна перебудовуватися.
4. Короткий дальній сигнал збоку. Просять пропустити. Або ви просите. Особливо хороший цей сигнал, коли треба влитися в щільний потік на завантаженій вулиці. Блимаєш далеким, просиш пропустити. Хто-небудь та пригальмує, пропустить. Нехай не перша машина і навіть не друга. Сигналом до пропуску служить зниження її швидкості або відповідний спалах дальнім світлом, що означає "проїжджай, поступаюся".
5. Мигнути або двічі мигнути аварійкою - знак подяки або вибачення. Тільки не треба більше, подумають, що у вас дійсно щось зламалося.
6. Часте мигання фар зустрічних авто - "вимкніть дальній, засліплює". Або зі світлом фар що щось не в порядку. Ще так можуть попереджати про небезпеку попереду.
7. Короткий гудок - зазвичай знак подяки. Приємно почути такий. Але не завжди. Іноді бібікають, щоб привернути увагу, наприклад, щоб вказати на несправність.
8. Поворотники. Зазвичай для інформації поворотники використовують водії далекобійних фур, вантажівок і автобусів на вузьких дорогах. Якщо у йдучої попереду фури безперервно блимає лівий поворотник, значить, обганяти не можна! Якщо безперервно закліпав правий поворотник - можна обганяти.
Ну і повторюся. Якщо з подвійним дальнім світлом зустрічна машина включає покажчик повороту, значить, саме з цього боку дороги міліцейська засідка або інша небезпека.
9. Жестами можна також багато чого показати. Кисть руки описує коло і показує вниз - спущене колесо.
Вкажуть на узбіччя (зазвичай залучать ще увагу світлом фар або коротким гудком) - у вашої машини несправність, треба зупинитися.
Аплодують долонею в повітрі - відкритий багажник.
Дуля у вашу сторону - застряг камінь в колесі. Ну, якщо у вас машина з такими колесами - "Газель", вантажівка, автобус.
10. Предмети в багажнику. Якщо ви зламалися і стоїте на узбіччі (обов'язково треба відразу включити аварійку і виставити знак аварійної зупинки), дайте проїжджаючим знати, що зламалося. Якщо скінчився бензин, голосуйте з каністрою в руці. Якщо потрібно взяти вашу машину на буксир - розмахуйте тросом. Ключа потрібного в наборі немає - махайте ключем у руці і т.д.
Так, юридичної сили ці "правила" не мають. І все ж, знаючи їх, ви уникнете багатьох неприємностей. Можливо, дуже серйозних.
І на прощання хочу сказати - на інших не сподівайтеся. Вас не завжди зрозуміють, особливо жінки і водії-початківці. Намагайтеся їздити за правилами. Правила дорожнього руху придумані не даішниками, щоб з водіїв грошей побільше взяти, а кров'ю і чиїмись життями. Мільйонами життів! Винятки, звісно, бувають, аварійні ситуації і явні психопати на дорозі в наш час сьогодні зустрічаються набагато частіше, ніж раніше.
Автор: Михайло Груздєв За матеріалами shkolazhizni.ru
|