Основні відомості: В основному чоловіки (79%), жінок-покупців менше (21%). З року в рік баланс змінюється на користь жінок (на 1-2%).
З імовірністю 58% вік покупця буде перебувати в межах 26-41 рік. У той же час ясно видно тенденція до дорослості - 20% покупок роблять люди у віці від 42 до 50 (у минулому році 18%). Інтернет повільно, але вірно продовжує завойовувати свою аудиторію, в тому числі консервативну її частину. У цьому році виділили великі міста, щоб отримати більш точну картину географічного розподілу покупців. Само собою Київ лідирує (31%), за ним Донецьк, Одеса, Дніпропетровськ і Харків (у рамках 4,8-5,1%), а у Львові живе 2,3% покупців. У областях лідирують Київська (4%), Запорізька (3,3% - мабуть Запоріжжі теж слід було винести окремо) і Крим (3,2% - без Сімферополя і Севастополя). Найменше купують у Волинській (0,3%), Сумської (0,5%) та Харківської (0,8%) областях.
Де працюють: Найбільше покупців зайнято в сфері промисловості (11%), за ними йде торгівля (9%), ІТ (7%) і будівництво (5%). Найменше працюють в HR (0,1%), готельному бізнесі (0,3%) та консалтингу (0,5%). Працюють покупці переважно в малому бізнесі (37% в організаціях з 1-5 комп'ютерами), і близько 7% трудиться в організаціях, де кількість десктопів перевищує 500. В порівнянні з минулим роком ситуація практично не змінилася.
Що купують (крім ПЗ) в Інтернеті:
Найбільше купують побутову техніку (48%), мобільні телефони (45%), комп'ютери (40%). Найменше користуються попитом страховки (2%), мабуть тому що ще немає робочого механізму, хоча час від часу з'являються такі проекти. Продукти харчування (2,7%), сподіваємося Kabanchi.com змінить ситуацію, і будматеріали (3,3%). До речі, комунальні послуги оплачують онлайн 25%, а користується банківськими послугами 31% респондентів.
Як шукають продавця (мотаємо на вус): У цьому році на запитання «Ви дозріли на покупку певного товару. Як ви будете шукати, де купити? ». 27% відразу підуть в пошук Яндекс / Google, а 24% у вже перевірений інтернет-магазин (ви все ще не думаєте про лояльність клієнтів?). 16% буде шукати місця продажу на сайті виробника, 12% скористається сервісами порівняння цін, 11% будуть шукати відгуки про товар. За порадою звернуться до знайомих всього 6%, а відвідають торговельну мережу тільки 2% (можливо QR-коди і мобільні телефони змінять становище). Остаточно вибирають місце покупки, переважно керуючись наявністю кваліфікованої консультації / техпідтримки (28%), зручністю оформлення замовлення (16%), наявністю бонусів і програм лояльності (14%). Найменше цікавляться послугою «персональний менеджер» (0,5% - ну не працює це вже!), і наявністю різних статусів (3,7%).
Як платять:
37% вважають за краще платити кредитною карткою, 30% готівкою кур'єру, 18% квитанцією в банку, 10% WebMoney. Яндекс Деньги вибрали лише 0,1% (у наступному році у зв'язку з відкриттям сервісу для України ситуація напевно зміниться).
Короткі підсумки:
Інтернет в Україні дійсно стає все більш популярним, як нас запевняє у цьому результати глобальних досліджень того ж Gemius. Купують більше і сміливіше (менше боятися використовувати електронні способи оплати). Втім, це очевидно, тому скоріше варто сконцентруватися в своїй роботі на речах більш конкретних, наприклад, врахувати, де покупці шукають потрібний їм товар. І не забудьте зробити знижку на нашу специфіку - ліцензійний софт . За матеріалами ain.ua
|