Українцям - бонуси, перевізникам - штрафи. Авіатори незадоволені: їх зробили «винними за все»
Прийнятий днями Верховною Радою Повітряний кодекс України (якщо його підпише президент, СКУ вступить в силу через 90 днів після опублікування, тобто приблизно у вересні) істотно розширив права пасажирів, які подорожують по повітрю. І конкретизував обов'язки і відповідальність авіакомпаній, коли рейс затримується або скасовується. Якщо в чинному СКУ зразка 1993 року про це говорилося побіжно - перевізник несе відповідальність згідно з чинним законодавством, то в новому все конкретно. Штрафи за порушення правил: для компаній - 8,5-136 тис. гривень, для посадових осіб - 1,7-17 тис. грн. Як заявив віце-прем'єр і міністр інфраструктури Борис Колесніков, це повноцінний документ, який адаптує авіаційну галузь України до норм Європейського союзу і США. За словами Колесникова, прийняття кодексу дозволить нашим авіаперевізникам організовувати польоти не тільки в Нью-Йорк, як зараз, але і в інші міста США (зараз це неможливо як раз через невідповідність).
Також, як пояснили у прес-службі Мінінфраструктури (МІУ), у новому кодексі зроблений наголос на посилення безпеки польотів. Наприклад, введені вікові обмеження для командирів повітряного судна: до 60 років, якщо пілот один; до 65 років, якщо пілотів два і другий з них молодше 60 років. Заборонено ближче 15 км від кордонів аеродромів складувати продукти та харчові відходи - це може призвести до масового скупчення птахів, які часто потрапляють у двигуни літака. Ще одним нововведенням є право МІУ зобов'язати авіакомпанії організувати суспільно важливі перевезення пасажирів по повітрю на тих напрямках, де їх поки немає, але це важливо для регіону. У МІУ впевнені, що з часом такі маршрути стануть популярними. А поки вони будуть збитковими, компанія-перевізник залишиться на даному маршруті монополістом протягом трьох років і отримає інші преференції від держави (наприклад, купівлю авіагасу за пільговими цінами).
АВІАТОР МОВЧАТЬ. Цікаво, що ні в одній з провідних пасажирських авіакомпаній Україні журналістам не вдалося отримати офіційної відповіді, як вони ставляться до прийняття нового Повітряного кодексу. Посилалися на те, що документ ще не підписаний президентом і в ньому можливі зміни. Але на умовах анонімності топ-менеджер однієї з авіакомпаній сказав: їм не подобається, що новий кодекс робить перевізників «винними за все» у випадку, якщо рейс затримано або скасовано, навіть з незалежних від перевізника причин. Як це було рік тому, коли прокинувся вулкан ісландський Ейяфьятлайокудль, і рейси скасовували з міркувань безпеки, а перевізники оплачували харчування і житло пасажирам. «Після цього в Європі прийняли зміни в міжнародні правила польотів - внесли туди, що при форс-мажорі перевізник теж повинен піклуватися про пасажирів. Але зараз редагування хочуть скасувати, адже це нонсенс, щоб авіатори платили за природні катаклізми. А в України, навпаки, хочуть ввести. І щоб застрахуватися від збитків, нам, можливо, доведеться підвищувати вартість перельотів », - вважає джерело.
Права авіапасажирів
1. КОМПЕНСАЦІЯ ЗА ВІДМОВА У ПЕРЕВЕЗЕННІ (ВІДМІНА РЕЙСУ)
(Стосується як регулярних, так і чартерних рейсів)
При дальності рейсу:
до 1500 км - 250 євро;
1500-3500 км - 400 євро;
понад 3500 км - 600 євро.
Це перевищує вартість квитка в економ-класі. Компенсацію не виплачують пасажирам, які подорожують безкоштовно (наприклад, по акції) або за квитками зі знижкою. Перевізник має право зменшити розмір компенсації вдвічі, якщо пасажирові був запропонований альтернативний маршрут. Компенсація не виплачується при форс-мажорі (землетрус, виверження вулкана, війна).
Якщо пасажир погодився летіти альтернативним маршрутом (з іншого аеропорту або в інший аеропорт), його зобов'язані доставити до місця вильоту та кінцеву точку прильоту (там, де хотів опинитися пасажир) за рахунок авіакомпанії.
2. Обслуговування при затримці рейсу
Якщо рейс до 1500 км затримується на 2 години і більше, а до 3500 і далі - на 3 години і більше - пасажиру зобов'язані надати безкоштовне харчування та напої в залі очікування аеропорту.
Якщо пасажири мають чекати відправлення одну і більше ночей - їх зобов'язані відвезти в готель і назад, поселити за рахунок перевізника. Також надати можливість зробити безкоштовно два телефонних дзвінка, відправити телеграму, факс-або e-mail повідомлення, якщо для цього є технічні можливості в аеропорту.
3. КОМПЕНСАЦІЯ ЗА ЗМІНУ КЛАСУ ОБСЛУГОВУВАННЯ
- При розміщенні пасажира в класі вище, ніж зазначено у квитку (наприклад, бізнес-замість економ класу, якщо, наприклад, виявилися подвійні квитки), - з нього додаткова плата не стягується.
- При розміщенні пасажира в класі нижче - перевізник зобов'язаний протягом тижня відшкодувати йому незручності, повернувши 30% тарифу для рейсів дальністю до 1500 км, 50% - для рейсів від 1500 до 3500 км і 75% - для інших рейсів.
Нужные программы для Windows,скачать можно бесплатно.
|