Чи будуть українці продавати голоси за гречку, цукор та консерви?
Щоб дізнатися відповідь на це питання, журналіст «5-го каналу» Азад Сафаров провів експеримент: зібравши продуктові пакети, виготовивши агітаційні листівки з власною фотографією, відправився селами Радомишльського р-ну Житомирської області.
Представившись кандидатом у депутати Верховної Ради, він вручав людям подарунки і просив підтримати на прийдешніх виборах. Жителі подарунки приймали і обіцяли голосувати. Не один, а відразу кілька голосів обіцяли, якщо кандидат проведе в село газ, відремонтує каналізацію, або допоможе вирішити питання з землею.
Також сільські жителі розповідали про особливості агітації в їх місцевості: сільський голова наливав по стакану горілки кожному, хто обіцяв за нього голосувати.
А ось соціологи стверджують, що українці не продадуться за їжу. Тобто продуктові пакети можуть прийняти, а ось голос не віддадуть.
Наприкінці березня-початку квітня соціологічною службою Центру Разумкова спільно з Фондом «Демократичні ініціативи» ім. Ілька Кучеріва було проведено дослідження - пише УНІАН.
За словами Ірини Бекешкіної, директора фонду, тільки 4% населення погодилися проголосувати за кандидата, який роздає в окрузі "допомогу" - продуктові набори, ліки і т.д.
Майже третина - 32% не проти, щоб взяти таку "допомогу", але думають, що на їх вибір це не вплине, а більше половини - 51% і «допомоги» не візьмуть, і голосувати за таких кандидатів принципово не будуть. За гроші, більше людей згодні продати свій голос - 10%. Ціни зросли, порівняно з місцевими виборами.
Готових продавати голоси задешево мало: 3% влаштує ціна до 200 гривень, ще 2% - 201-300 гривень, 4% - 301-500 гривень, а всього (12%) тих, хто оцінює свій голос в суму понад 500 гривень. Дослідження також показало, що 73% не буде продавати свій голос ні за яку ціну.
|