Соціальні мережі хочуть зрівнятися з пошуковиками за кількістю трафіку що генерується. Вони претендують на те, щоб стати основним джерелом інформації при ухваленні рішення про покупку товару
Більшість користувачів використовують Інтернет як довідник для пошуку необхідної інформації. З цієї причини найпопулярнішими ресурсами Мережі довго час були пошукові системи, такі як Google. «Останнім часом істотно зросла кількість користувачів, які заходять в Інтернет для спілкування і розваг. Соціальні мережі всього за кілька років наздогнали пошуковикі за кількістю вихідних переходів », - відзначає директор з маркетингу компанії« Мета »Олексій Чуксін. Поки ця тенденція актуальна для країн Заходу, проте вже в 2012 році близько половини трафіку на українські сайти, за прогнозами експертів, будуть генерувати не пошуковики, а соціальні мережі.
Трафік росте
В останні роки соціальні мережі, дійсно, стали давати українським сайтам набагато більше користувачів, ніж раніше. Однак поки що вони як мінімум в 50 разів поступаються в цьому відношенні пошуковикам. За даними дослідження liveinternet, сьогодні в країнах СНД пошукові системи дають близько 100 млн. переходів на день, тоді як соціальні мережі - 2 млн. При цьому лідирують за цим показником ресурси vkontakte.ru, livejournal.com, liveinternet.ru, facebook.com і diary.ru. Їх частка у загальній кількості переходів на сайти складає близько 80%.
При цьому важливо розуміти відмінності в якості цього трафіку. Переходи з пошукових систем викликані усвідомленою дією користувача - людина шукає конкретну інформацію, наприклад про ресторан, СТО для автомобіля. У соцмережах ж користувачі обмінюються посиланнями про яку-небудь яскраву подію - виявляється так званий WOW-ефект, коли посилання, картинка або відео викликають у користувача короткочасний інтерес. «Тому значна частина переходів з соціальних мереж носить розважальний характер », - пояснює Олексій Чуксін.
Соцмережі стали продавати
Соціальні мережі сьогодні стають в один ряд з класичними пошуковиками як основні ресурси отримання інформації при ухваленні рішення про покупку товару. Про це йдеться у спільному дослідженні, проведеному GroupM Search і ComScore.
Дослідження було присвячено тому, якими ресурсами користуються споживачі для прийняття рішення про покупку. У результаті з'ясувалося, що вибираючи товар або послугу, в соціальні мережі звертається 40% користувачів Інтернет. При цьому 46% власників аккаунтів у соціальних мережах користуються для докладного вивчення вподобаного товару класичним пошуком.
Дослідники стверджують, що головними аргументами при перевазі саме пошуковиків є кількість і якість інформації, простота використання, а також усталені звички користувачів. Споживачі ж, які починають пошук інформації в соціальних мережах, в першу чергу звернуться за інформацією до своїх друзів. 28% користувачів відзначили, що соціальні мережі є для них найважливішим інструментом отримання інформації про нові бренди і продукти. У першу чергу в соцмережах користувачі прагнуть дізнатися думку інших людей про товар (31%). Покупці насамперед керуються відгуками інших споживачів (30%), а потім відгуками у соціальних мережах, таких як Facebook (17%) і відеосервісах на зразок YouTube (14%) і twitter (9%).
Аналітики вважають, що потенціал для підвищення лояльності до бренду за допомогою соціальних мереж великий. 64% споживачів відзначили, що після покупки продукту їм було б цікаво, що відбувається в компанії-виробнику. При цьому 74% споживачів дізнаються новини про бренд на його сторінці в Facebook.
Україні поки що не потрібен Facebook
США можуть похвалитися найбільшою серед інших країн кількістю користувачів соціальних мереж - в місяць їх відвідує 142 млн. американців. На другому місці, за даними Nielsen, розташувалася Японія - 46 млн. Далі йдуть Бразилія (31 млн.), Великобританія (29 млн.) і Німеччина (20 млн.). Facebook залишається світовим лідером серед соціальних мереж - його аудиторія вже перевищила 600 млн. чоловік. На місяць цей сайт відвідують 67% всіх користувачів соціальних мереж в світі. Зростає і кількість часу, який користувачі проводять в Facebook, вона вже досягла, в середньому, шести годин на місяць на одного користувача.
У той же час в Україні Facebook поки що залишається аутсайдером - його аудиторія в десятки разів менше, ніж у російських аналогів. Але варто відзначити, що популярність ресурсу зростає дуже швидко. За минулий рік кількість українців на Facebook зросла на 400%. Якщо у січні кількість українських користувачів ресурсу склала 1,02 млн., то в лютому - вже 1,16 млн., тобто зростання склало 14%. Якщо такі темпи зростання збережуться протягом усього року, то в грудні 2011 року кількість українських користувачів мережі перевищить 4 млн.
Блоги здають позиції
Зі зростанням популярності таких сайтів, як «Вконтакте», Facebook і Twitter, блоги та електронна пошта поступово втрачають своїх користувачів. Особливо помітно, як вони здають позиції, якщо мова йде про молоде покоління. Разом з тим, сервіс e-mail все ще досить популярний. Серед літніх людей навіть помічене незначне зростання відвідувачів сайтів поштових сервісів.
У дослідженні Pew Research Center і comScore зазначено, що в листопаді минулого року кількість хітів на подібних ресурсах скоротилося на 6% по відношенню до листопада 2009 року. Час же, який користувачі проводять на сайтах електронної пошти, зменшилася майже на 9%, а число переглядів сторінок цих сайтів на 15 За матеріалами delo.ua Автор: Станіслав Яблонський
|