Про якість згущеного молока говорили багато. Експерти надали експертизу якості цього продукту.
«Більше половини продукту на полиці містять рослинні жири, довіру до згущеного молока втрачено», - нарікає експерт. І дійсно, згущеного молока з молока вже треба пошукати, щоб купити.
За результатами Науково-дослідного центру незалежних споживчих експертиз «ТЕСТ» у минулому році позитивних оцінок виявилося не так вже й багато - лише чотири. Так оцінка "відмінно" у торговельних марок "Заріччя" і "Первомайський МКК".
«На жаль, фальсифікат не завжди істотно дешевше якісної продукції. Тому ціна не може бути достовірною підказкою споживачам », - відзначають аналітики" ТЕСТу ". Решта ж торгових марок, «зганьбившись» минулого року, не стали перейматися якістю і сьогодні. У супермаркетах Києва громадською організацією захисту прав споживачів «Експерт» були куплені зразки шести різних виробників і передано до лабораторії "Укрметртестстандарт", для визначення не тільки наявності рослинного жиру, а й кількісного його зміст. Результат дослідження був несподіваним.
«Всі шість виробників вказали ДСТУ 4274:2003, а виконали вимоги цього ДСТУ, а саме відсутність немолочного жиру, тільки два виробники марок Milk&Joy (Первомайський МКК) і« Заріччя (Куп'янський МКК)», -. Відзначають в «Експерті»
Так, за даними інформаційно-консалтингового агентства «Інфоагро», виробництво за п'ять місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року впало на 6%. Дана тенденція триває не перший рік. За даними аналітиків «Інфоагро», якщо в минулому році було вироблено 245 млн умовних банок, то в 2009 р. - 264 млн ум. банок, а в 2008 - аж млн ум. 290. банок.
Причому до 50% виробленого продукту йде на зовнішні ринки пострадянського простору. За словами директора інформаційно-консалтингового агентства «Інфоагро» Василя Вінтоняка, падіння попиту пов'язане з перевагами споживача. «Раніше згущене молоко купували для випічки, зараз же перевага готовим виробам», - зазначає він. «За останні п'ять років середні темпи приросту ємності ринку молочних консервів склали 6,5% у натуральному і 20,3% в грошовому виразі», - підрахували в інвестиційно-консалтингової групи "Астарта-Таніт".
На зниження ж попиту впливає також і зростання ціни на продукт, викликаний як дефіцитом сировини, так і подорожчанням тари - виготовлення жерстяної банки, що становить вагому частку в собівартості згущеного молока. Зараз на полиці ДОСТівського згущене молоко коштує майже 9-9,50 грн. І навіть існуючий попит український виробник сьогодні не може заповнити.
|