12 січня 2010 в Житомирі відзначають день народження геніального авіаконструктора, уродженця міста, Сергія Павловича Корольова. У цьому році святкується 103 річниця з дня народження Корольова.
У центрі Житомира навпроти міської ради та облдержадміністрації, городяни, чиновники, а також військовослужбовці поклали квіти відомому в усьому світі конструктору.
Мер Житомира вважає, що Корольов цінний в першу чергу із-за своєї конструкторської геніальності, але наше місто в боргу перед ним, бо Сергій Павлович зробив Житомир відомим, так би мовити, «пропіарив» місто.
С. П. Корольов народився 12 січня 1907 в місті Житомирі у сім'ї вчителя російської словесності Павла Яковича Корольова (1877-1929). Йому було близько трьох років, коли батьки розлучилися. За рішенням матері, маленького Сергійка відправили у Ніжин до бабусі і дідуся.
У 1915 році вступив на підготовчі класи гімназії в Києві, в 1917 році - пішов у перший клас гімназії в Одесі, куди переїхали мати, Марія Миколаївна, і вітчим - Георгій Михайлович Баланін.
У гімназії навчався недовго - її закрили. Потім були чотири місяці єдиної трудової школи. Далі отримував освіту вдома - його мати і вітчим були вчителями, а вітчим, окрім педагогічної, мав ще й інженерну освіту.
Ще в шкільні роки Сергій відрізнявся виключними здібностями і непереборною тягою до нової тоді авіаційній техніці. У 1922-24 навчався в будівельній професійній школі, займаючись в багатьох гуртках і на різних курсах.
Як пише Вікіпедія, у 1921 познайомився з льотчиками Одеського гідрозагону і брав активну участь в авіаційному суспільному житті: з 16 років як лектор з ліквідації авіабезграмотності, а з 17 - як автор проекту безмоторних літака К-5, офіційно захищеного перед компетентною комісією і рекомендованого до споруди.
Вступивши в 1924 році в Київський політехнічний інститут за профілем авіаційної техніки, Корольов за два роки освоїв у ньому загальні інженерні дисципліни та став спортсменом-планеристом. Восени 1926 він переводиться у Московське вище технічне училище (МВТУ) імені Н. Е. Баумана.
За час навчання в МВТУ С. П. Корольов вже здобув популярність як молодий здатний авіаконструктор і досвідчений планерист. Спроектовані їм і побудовані літальні апарати: планери «Коктебель», «Червона Зірка» та легкий літак СК-4, призначений для досягнення рекордної дальності польоту, - показали неабиякі здібності Корольова як авіаційного конструктора. Однак його особливо захоплювали польоти в стратосфері і принципи реактивного руху. У вересні 1931 року С. П. Корольов і талановитий ентузіаст в галузі ракетних двигунів Ф. А. Цандер домагаються створення в Москві за допомогою Тсоавіахіму громадської організації - Групи вивчення реактивного руху (ГИРД): У квітні 1932 року вона стає по суті державної науково - конструкторської лабораторією з розробки ракетних літальних апаратів, в якій створюються і запускаються перші вітчизняні рідинно-балістичні ракети.
17 серпня 1933 відбувся перший вдалий пуск ракети ГИРД. У 1936 році С. П. Корольову вдалося довести до випробувань крилаті ракети: зенітну-217 з пороховим ракетним двигуном і дальнобійну-212 з рідинним ракетним двигуном.
12 квітня 1961 С. П. Корольов знову вражає світову громадськість. Створивши перший пілотований космічний корабель «Восток-1», він реалізує перший у світі політ людини - громадянина СРСР Юрія Олексійовича Гагаріна на навколоземну орбіту.
|