Міністерство освіти і науки створило два етапи запитань, які мають допомогти здійснити оцінку того, як учнівський колектив уявляє спеціальності, що на них чекають по завершенню навчання, а ще – їх сподівання на результати освіти, яку вони здобувають.
Для тих, хто тільки розпочав навчання та тих, хто завершує спеціалісти Міністерства підготували анкетні опитування в режимі он-лайн. Вони мають на меті налагодити взаємозв’язок з учнівським складом та удосконалити поетапність діяльності з абітурієнтами за час тривалості вступу.
Інформацію, яку узагальнять будуть використовувати галузеві спеціалісти МОН для виявлення прагнень учнів у процесі будови фундаменту модернізації професійної освіти.
Сьогоднішній день (перше листопада) ознаменувався розсилкою листа з усією інструкцією про анкетне опитування до департаментів освіти і науки в обласні адміністрації та Київську міську державну адміністрацію.
Стало традицією під час вступної кампанії чути від адміністрації освітніх установ докори про недостатність обізнаності школярами професійних можливостей та переваг. За їх словами, зокрема через цю проблемну не вдається заповнити учнями всі місця бюджетної форми навчання.
Ми, безумовно, стараємось залучитися підтримкою різноманітних партнерів для поширення та розповсюдження професійної освіти. Такий досвід вже було перевірено на території Німеччини. Це виявилось вагомим елементом реформи, адже сприяло тому, що молоде покоління захотіло обрати шлях цього спрямування для власного розвитку.
Схоже анкетування буде позитивним важелем можливосте й розуміння того, як саме створити та розвивати таку систему заходів з розповсюдження на теренах нашої держави. – зауважила гендиректор МОН І.Шумік
Опитувальник складається з двох блоків. У першому ми маємо виявити складові професійної галузі, другий – особистісний розвиток.
У першій частині респонденти розповідають про речі або людей, які вплинули на вибір професійної діяльності та освітньої установи, чи бачать вони перспективу даного виду зайнятості, чи збираються працювати за фахом. Потім необхідно зазначити, яка книжок, яку вони прочитали здивувала чи засмутила їх, власні плани на майбутнє.
Опитувальники анонімні та конфіденційні. Зараз спеціалісти директорату здійснили пробне анкетування залучивши кілька закладів профосвіти столиці. Загальний обсяг перевіреного матеріалу складає п’ятсот екземплярів.
Ми приємно вражені від пробних підсумків. Безумовно це результати локального масштабу, а загальні будуть дуже відрізнятися.
Тепер ми маємо на меті підсумувати регіональні дані та від учнів, що здобувають відмінні професії, аби дізнатися все та об’єктивно оцінити відношення майбутніх студентів до обраного фаху, критеріїв, що діють на їх бажання. – підсумувала пані Ірина.
Вона закцентувала увагу на тому, що спеціалісти Міністерства освіти і науки вже розпочали спільну діяльність з працівниками освітньої сфери та тими, хто надає робочі місця з питань створення поетапності розвитку та розповсюдження профосвіти.
|