Ідею створити онлайн-ательє з пошиття елітних сорочок Ігор Підручний "підгледів" - є такі проекти на Заході і в Росії. У серпні 2009 року він зустрівся з одним знайомим, якого дуже довго намагався умовити інвестувати в різні проекти. В ательє той побачив перспективу, і робота над онлайн-конфігуратором сорочки закипіла.
"Моя мати працює директором ательє в Івано-Франківську, відповідно ця тема має якийсь синергетичний ефект з тим, чим займаюся я", - пояснює підприємець. Цікаво, що компанія Squardini була заснована роком раніше під інший проект - зведення елітних вілл під Києвом, який через фінансову кризу так і залишився у планах. Але оскільки сам бренд був орієнтований на те, щоб пропонувати елітні житло, товари і послуги, Ігор знайшов йому нове застосування - онлайн-ательє.
Тканини вирішено було закуповувати в Україні. Налагодивши зв'язки з рядом постачальників, які пропонували гідний асортимент елітних тканин з Італії, Швейцарії, Франції та інших країн, Ігор взявся за розробку сайту. Компанія пана Підручного в найкоротші терміни розробила дизайн і, головне, конфігуратор-3D моделей сорочки, який дозволяє робити замовлення, не виходячи з дому (свою першу ІT-фірму Ігор створив ще, будучи студентом кафедри інформатики Києво-Могилянської академії). "При бажанні клієнт може самостійно ввести два параметри в конфігураторі (охоплення шиї і зріст) або зняти більш докладні мірки з себе або зі своєї ідеальної сорочки, яку він купив у Мілані, наприклад. Ми не віримо в стандартні фігури, є нюанси, від яких змінюється вся структура виробу, тому наші технологи конструюють індивідуальні лекала під кожного клієнта ", - відзначає пан Підручний.
У жовтні 2009 року, як тільки був запущений офіційний сайт компанії, з'явилися перші замовлення від знайомих. Десь виготовляли візитки, друковану продукцію, розповідали друзям - так про цікаву можливості дізнавалося все більше людей. Зрозуміло, підприємець почав свій бізнес, вже досягнувши домовленостей з кількома ательє, але як тільки пішли перші замовлення, ці майстерні або відмовлялися співпрацювати, або якість їхньої роботи було незадовільною. "По суті, у нас відразу ж виникла критична ситуація: замовлення є, а шити не можемо. Треба було терміново щось вирішувати, - згадує Ігор. - Буквально всі сім'ї учасників проекту працювали над тим, щоб в найкоротші терміни сформувати ательє для Squardini . Моя мати взяла на себе пошук професійних швачок, закрійниць, закупівлю обладнання, запуск виробництва, контроль якості. Дівчина партнера займалася маркетингом, батьки дружини шукали швачок в Бердичеві ".
У результаті Squardini вдалося створити два цехи в Бердичеві та Івано-Франківську. "Ми зупинилися на маленьких містах тому, що там є свій смак і історія. Багато хто не знає того, що невеликі українські швейні фірми часто відшивають лінії Hugo Boss, Dolce & Gabanna. Наприклад, в тому ж Бердичеві нерідко шиють одяг для топових марок. Ми випускаємо продукцію за міжнародними стандартами, тому для нас це показник професіоналізму ", - підкреслює пан Підручний.
Італійські віяння
Для розкручування бізнесу Ігор з партнером запускав банерні кампанії, співпрацював з пресою, але яких-небудь значних результатів не було. "Я вважаю, що традиційна реклама - для лінивих людей, і треба визнати, ми такими були, - каже підприємець. - Зараз вирішили діяти інакше, і наші починання вже приносять плоди. Для нас важливо встановити зв'язки саме в бізнес-колах, а також донести до оточуючих, що успішні, публічні люди просто зобов'язані добре виглядати і добротна сорочка - це те, що говорить не тільки про смак людини, але і її статус, рівні достатку ". Першим кроком у новій стратегії просування стало вручення подарункових сертифікатів на 300 і 500 грн випускникам курсу MBA, а також президентам і офіцерам клубів Toastmasters (міжнародна організація, створена з метою розвитку навичок спілкування та лідерських якостей).
Ігор Підручний: "Коли ми бачимо, що сорочка сидить на людині не кращим чином, переробляємо її, навіть якщо клієнт задоволений роботою"
За визнанням пана Підручного, найбільші труднощі виникали з рівнем якості. Підприємцю довелося особисто розібратися з основними вимогами до дорогої сорочки. "Я збирав інформацію в інтернеті, читаючи блоги кравців, аналізував сорочки, які шиють в Італії і продають по EUR300. Наприклад, у фабричній сорочці на 1 см шва доводиться 4-5 стібків. У нас 8 стібків, тому шов виходить міцніше, - відзначає бізнесмен. - За бажанням клієнта ми пришиваємо ґудзики зі справжнього перламутру, які привозять з Італії. Все це маленькі деталі, непомітні більшості. Але цінителі якості обов'язково звернуть на це увагу ". За словами підприємця, у травні цього року компанія Squardini вийшла на новий рівень. І хоча про доходи мова поки не йде, пан Підручний задоволений успіхами: "Ми не орієнтовані на те, щоб швидко окупитися. Ми будуємо бренд, тому важливо ідеальна якість".
Нестандартна розкіш
На сьогоднішній день у компанії є своя постійна клієнтура - люди, у яких фігура не відповідає одному-двом стандартам, і підібрати сорочку для них дійсно проблематично. Вони замовляють одразу кілька штук. За словами Ігоря, останнім часом сформувалася навіть група прихильників бренду, які нерідко телефонують, пропонують нові моделі, якісь удосконалення. "Портрет нашого клієнта такий: забезпечена людина, яка готова до нових ідей, не боїться змін і має особливі вимоги до якості, - вважає Ігор. - Якщо клієнт хоче чорну сорочку з білим коміром на ґудзиках, можна витратити багато часу, об'їжджаючи всі бутіки Києва , або звернутися до нас і за 10 хвилин оформити замовлення ".
Сорочка від Squardini виготовляється в середньому два тижні, з яких безпосередньо в роботі вона знаходиться 3-4 дні. "Ми заявляємо два тижні, але швидкість залежить від напливу замовлень і складність виконання. Весна і осінь - найбільш активні сезони в нашому бізнесі", - уточнює пан Підручний. Примітно, що підприємець має намір відкликати сорочки, пошиті своїм першим замовникам, і замість них безкоштовно запропонує нові. Він віддає собі звіт у тому, що спочатку якість поступалася сьогоднішній. "Коли ми бачимо, що річ сидить на людині не кращим чином, переробляємо її, навіть якщо клієнт задоволений роботою. Більш того, пропонуємо знижку на другу сорочку", - ділиться бізнесмен.
Найближчі плани Ігоря аж ніяк не скромні - вже у вересні, до дня народження компанії, він готується вийти на європейський ринок. Те, що виробництво, як і раніше буде в Україні і пошиття сорочки займе не два, а чотири або більше тижнів, підприємець не вважає перешкодою для успішного бізнесу: "Люди на Заході готові чекати. В Україні вимоги клієнтів набагато вище, ніж у США, наприклад , де людина, роблячи замовлення в інтернет-магазині, спокійно чекає доставки місяць і більше. Наші ж співвітчизники хочуть отримати готову річ вже через пару годин ".
Лідія Вовчик-Блакитна За матеріалами «Бердичів діловий»
|