Громадяни які випивають знають: варто на 3 дні відмовитися від побачень із зеленим змієм, як починає відчуватися перегар від мужика, що їде в наступному вагоні метро. Та ж «проблема» і у екс-курців. Ніс починає розрізняти запахи, про які мозок забув. З'ясовується, наприклад, що занадто багато людей не чистять зуби, не міняють шкарпетки, позавчора пили пиво ...
З настанням другого десятиліття 21 століття в нічних клубах і барах першого світу запанувала заборона на куріння тютюну. У міру того, як сморід сигаретного диму вивітрюється, місця дозвілля починають пахнути чимось іншим - пахвових потом, отруйними газами «Драккар Нуар», про які слід було забути 20 років тому, а також видихлим пивом. Дикими чоловіками і не дуже акуратними жінками. Загалом, одна проблема пішла, а підійшла інша.
Вирішити питання дезодорації громадських закладів днями спробували вчені з Нідерландів під керівництвом доктора Шіфферштейна Хендріка. Дослідники домовилися з трьома дискотеками про те, щоб надати кожній свою унікальну атмосферу, в буквальному сенсі. Один клуб почав пахнути апельсинами, другий - перцевою м'ятою, третій - морем. Власники точок із задоволенням пішли на угоду.
Ефективність заходу оцінювалася опитуванням громадськості - приблизно 850 молодих людей, що відвідали піддослідні дискотеки до і після освіження. Респонденти заповнили невеликі анкети, де запитувалося про їх враження про якість заходу, про те, чи хорошу музику крутив діджей, про клуб і загальне самопочуття.
Результати показали, що ароматизація повітря на танцполі додала клабберам «движуху», поліпшила настрій і підвищила оцінку музики. Незалежно від типу доданого запаху. Статистичний звіт був опублікований у науковому журналі «Кемосенсорі Персепшн».
Одна з тусовщиць зізналася, що при вході до клубу їй подобається або байдужий будь-який запах, крім тютюнової смороду. Дійшло до того, що відвідувачі дискотек у стилі «ноу смокінг» стали приносити з собою пахощі, маскуючи ними не тільки людське амбре, а й аромати марихуани з темних кутів залу, які раніше маскувалися тютюнцем.
Доктор Шіфферштейн впевнений, що у клубних ароматизаторів повітря велике майбутнє. А в середовищі головних по пластинками з'явилася нова спеціалізація - арома-діджей. Різна музика - різні запахи. Цікаво, чим у залах дискотек тепер пахне під реггі?
|