Куди б ви не дивилися в супермаркеті - вгору або вниз, ліворуч чи праворуч - найбільше шансів на користь того, що ви візьмете товар, що лежить на середній полиці. Британські вчені з'ясували особливості купівельної поведінки.
Група експертів з Університету Честера виявила, що переважна більшість покупців традиційно вважають за краще вибирати продукти, що знаходяться на середніх полицях. Причому, цей вибір зберігається незалежно від розташування товару на інших - верхніх і нижніх полицях. А найцікавіше в тому, що ці наші переваги зберігаються не тільки в реальних магазинах, а й в інтернеті на віртуальних прилавках.
Дослідники попросили групу з 100 осіб оцінити 17 фотознімків розставлених горизонтально, точно повторюючи розташування товару на полицях в супермаркеті. Половину добровольців попросили відібрати п'ять найбільш бажаних знімків, а другу половину - п'ять фотографій, які сподобалися найменше. Виявилося, що найбільший інтерес у людей викликали знімки з середніх рядів. А ось в антипатіях такого єднання не було - добровольцям не подобалися самі різні фотографії, що знаходяться в різних місцях.
Такий же результат був досягнутий, і коли знімки розставили вертикально. Дослідники припускали, що вже цього разу люди віддадуть перевагу фотографії, розташовані ближче до вершини. Але знову-таки, вибір учасників дослідження падав на знімки, що знаходяться посередині. У третій частині експерименту людей просили вибирати з стенду з шкарпетками.
Половина добровольців дивилася на нього з висоти свого зросту, а друга половина з відстані в половину росту. І втретє учасники дослідження вибирали те, що було розташоване посередині, хоча за якістю верхні і нижні товари нітрохи не поступалися середнім.